Голем пад за „Tesla“: Маск најавува „тешки квартали“ и веќе не го споменува она што со години го ветуваше

Точка

24/07/2025

19:47

1.407

Големина на фонт

а а а

„Tesla“ официјално влезе во еден од најтешките периоди во последната деценија. Компанијата ги објави финансиските резултати за второто тримесечје од 2025 година, според кои приходите паднале за 12 проценти во споредба со истиот период минатата година, достигнувајќи 22,5 милијарди долари.

Уште полошо изгледа профитабилноста – прилагодената заработка по акција се сруши на само 40 центи, што е еден од најслабите резултати на „Tesla“ во последните десет години. По објавата, акциите на компанијата паднаа за повеќе од шест проценти, а Илон Маск во разговор со инвеститорите отворено предупреди дека следуваат повеќе „тешки квартали“ за компанијата.


Продажбата на автомобили се урива, роботаксијата во фокус

Најголемиот удар дојде од основниот бизнис: приходот од продажба на возила падна за 16%, на 16,7 милијарди долари. Причината се слабите испораки, пониските просечни продажни цени и дополнителните трошоци – меѓу кои се издвојуваат 300 милиони долари повеќе за увозни царини.

Дополнително, „Tesla“ предупреди дека укинувањето на американската даночна олеснителна мерка за електрични возила кон крајот на септември дополнително ќе влијае на продажбата. Оваа олеснителна мерка изнесуваше 7.500 долари по возило, а нејзината загуба би можела дополнително да ги забави испораките во САД.


Во обид да го пренасочи вниманието на инвеститорите, Маск го истакна пилот-проектот за услугата роботакси во Остин, кој моментално е во фаза на тестирање и достапен само за ограничен број корисници – со присуство на безбедносен возач.

Маск тврди дека, со регулаторно одобрување, оваа технологија би можела да биде достапна за половина од американското население веќе до крајот на годината.


„Пристапниот модел“ всушност е редизајниран „Tesla Model Y“

Иако се шпекулираше за целосно нов модел, Маск потврди дека „пристапната Tesla“ всушност ќе биде поедноставена верзија на „Model Y“. Не е прецизирано кога ќе започне сериското производство, ниту во кој ценовен опсег ќе се движи.

Интересно е што Маск воопшто не го спомна развојот на долгонајавуваниот „Cybertruck“, возило кое некогаш беше претставувано како клучна идна линија во понудата на „Tesla“. Неговото отсуство од презентацијата на финансиските резултати инвеститорите го протолкуваа како лош сигнал.