Белата куќа се подготвува да воведе нови царини за голем број производи за широка потрошувачка на 2 април, потег што наиде на критики од меѓународните лидери и загриженост за потенцијалните зголемувања на цените за потрошувачите. Од среда стапува на сила одлуката за царини од 25 отсто за сите увезени автомобили, а царините почнуваат да се наплатуваат ден подоцна.
Во интервју за „Ен-би-си њуз“, Трамп рече дека неговите постојани тарифи за автомобили од странство ќе бидат поттик за фабриките со седиште во САД и е убеден дека потегот ќе доведе до зголемена продажба на автомобили од американско производство.
„Се надевам дека ќе ги зголемат цените, бидејќи ако го направат тоа, луѓето ќе купуваат автомобили од американско производство“, рече Трамп.
Трамп тврдеше дека ќе размисли за преговори за тарифи само „ако луѓето се подготвени да им дадат нешто од голема вредност“.
Царините се дел од напорите на Трамп да го промовира американското производство и да го намали трговскиот дефицит на земјата.
Трговската политика на Трамп беше клучен фокус на неговото претседателствување, со постојани тензии со главните трговски партнери.
Јужна Кореја, Кина и Јапонија го одржаа својот прв економски дијалог во последните пет години во неделата, настојувајќи да ја олеснат регионалната трговија додека трите азиски извозни сили се борат со тарифите на американскиот претседател Доналд Трамп.
Тројцата министри за трговија на двете земји се согласија да „работат тесно заедно на сеопфатни разговори на високо ниво“ за договор за слободна трговија меѓу Јужна Кореја, Јапонија и Кина за промовирање на „регионалната и глобалната трговија“, се вели во соопштението објавено по средбата.
„Потребно е да се зајакне имплементацијата на RCEP, во која учествуваа сите три земји, и да се создаде рамка за проширување на трговската соработка меѓу трите земји преку преговори за договор за слободна трговија меѓу Кореја, Кина и Јапонија“, рече јужнокорејскиот министер за трговија Ан Дук-Геун, осврнувајќи се на Регионалното сеопфатно економско партнерство.
Министрите се состанаа пред објавувањето на Трамп во средата за дополнителни царини, истовремено поткопувајќи ги трговските партнерства на Вашингтон.
Сеул, Пекинг и Токио се главни трговски партнери на САД, иако тие беа во несогласувања меѓусебно за прашања, вклучувајќи територијални спорови и испуштање отпадни води од Јапонија од осакатената нуклеарна централа Фукушима.
Тие не постигнаа значителен напредок во однос на трилатералниот договор за слободна трговија од почетокот на преговорите во 2012 година. RCEP, кој стапи на сила во 2022 година, е трговска рамка меѓу 15 азиско-пацифички земји чија цел е намалување на трговските бариери.
Трамп минатата недела објави увозни царини од 25 отсто за автомобили и автоделови, потег што може да им наштети на компаниите, особено на азиските производители на автомобили, кои се меѓу најголемите извозници на возила во САД.
По Мексико, Јужна Кореја е најголемиот светски извозник на возила во САД, а по неа е Јапонија.
Министрите се договорија следниот министерски состанок да се одржи во Јапонија.