Како трговската војна го загрозува луксузниот пазар: Хермес преживува, а Гучи тоне - иднината е неизвесна

Точка

16/04/2025

19:52

1.752

Големина на фонт

а а а

Трговската војна на Доналд Трамп ги урна очекувањата за закрепнување на луксузниот пазар оваа година, што требаше да биде поттикнато од САД.

Тарифите се закануваат да го продолжат падот на побарувачката за чанти и часовници од високата класа.

Соединетите Американски Држави и Кина продолжуваат да ги зголемуваат увозните царини меѓусебно на производите во жестокиот трговски спор, што сериозно се заканува да ја поткопа довербата на потрошувачите во двете најголеми светски економии.

Аналитичарите одговорија со намалување на прогнозите за раст за целата индустрија. Луксузниот сектор се очекува да претрпи пад на приходите од 2 проценти во 2025 година (што претставува драстичен пад од претходната прогноза за раст од 5 проценти) поради зголемената економска несигурност и зголемената можност за глобална рецесија.

Тие очекуваат продажбата на органски производи во основниот оддел за мода и кожни производи на LVMH да падне за еден процент во првиот квартал. Групната продажба се очекува да остане рамна во споредба со истиот период минатата година.


Неизвесноста владее

Аналитичарот на Бернштајн, Лука Солка, ги задржа своите намалени проценки за целиот сектор во 2025 година, дури и откако Трамп објави 90-дневна пауза на неговите „реципрочни тарифи“ за земјите кои покажаа подготвеност повторно да преговараат за трговските договори со САД.

„Враќањето на претходните бројки, како да се случило нешто само како лош сон, не доаѓа предвид. Имаме материјална штета на финансиските пазари и во економијата како резултат на непредвидливите политички најави“, рече Солка.

„Завладеа неизвесност, што инаку е одлична позадина за рецесија“, додаде тој.

По историскиот бум за време на пандемијата, кога потрошувачите трошеа пари на скапи чанти и алкохол, луксузот падна во криза бидејќи купувачите од средната класа почнаа да го ограничуваат трошењето, а кинеската економија слабее. Ситуацијата сега е комплицирана од трговската војна на Трамп.


Индустрија и губење на довербата

Трговските потези на Трамп создадоа хаос на теренот. Еден извршен директор изјави за ФТ дека неговата компанија била принудена да ги промени тарифните стапки за пратките во САД три пати за помалку од една недела.

„Губењето на довербата е долготрајно, а неизвесноста е апсолутен отров за расположението на потрошувачите“, рече тој.

Самите тарифи полесно паѓаат на луксузните компании, а посилните брендови имаат повеќе простор да го ублажат влијанието со зголемување на цените. Но, во индустрија која се потпира на довербата на потрошувачите, подлабоката штета е психолошка.

„Очекуваме оваа година да се отворат помалку шишиња шампањ“, напиша Ерван Рамбург, управен директор на HSBC.


Хермес преживува, а Гучи тоне

HSBC сега очекува органската продажба да падне за 5% оваа година, во споредба со претходните очекувања дека продажбата ќе остане на исто ниво во 2024 година. Аналитичарите на банката ја зголемија цената на повеќето луксузни акции кон крајот на минатата година, верувајќи дека ќе имаат корист од порастот на расходите за луксуз, поттикнати од САД.

„Според нас, тоа повеќе нема да биде така“, велат сега. Очекуваниот „благ раст“ во континентална Кина, по болната 2024 година, исто така изгледа сè поневеројатно.

Сепак, Хермес, групата која стои зад многу бараните чанти Биркин, се очекува да помине подобро.

Аналитичарите проценуваат дека неговата продажба ќе порасне за 8 проценти во првиот квартал.

Од друга страна, проблемите на Гучи, најголемиот бренд на Керинг, ја оставија групата изложена. Barclays очекува продажбата на Гучи да падне за 25% во првиот квартал, додека Бернштајн предупредува дека Керинг сега е „многу веројатно“ да ги пропушти упатствата за рамни приходи и оперативен профит во 2025 година.